2008. szeptember 22., hétfő

iPhone, meglátni és...

Bevallom őszintén engem sosem ragadott magával az Apple mánia. Nehéz erről a témáról beszélni, hiszen, mint gondolkodó emberként és informatikusként megvan a véleményem az "almás cégről", azért mégis csak olyan eszközöket alkot, amiben van valami plusz, amit eddig sehol nem láttál.

Az iPhone egy zseniális és egyben kiborító alkotása az amerikai cégnek. Már a koncepció is érdekes, hiszen minimális gomb, maximális touchscreen. Ez valakinek vagy bejön, vagy nem. Akinek olyan ujjai vannak, mint nekem (gy.k.: normális férfi kézen található ujjak), az sajnos szenvedni fog az SMS írásnál, hiszen a hatalmas érintőképernyőhöz sajnos nincs pointing device, és gyakran félre lehet ütni a fél kijelzőt elfoglaló on-screen klaviatúrán. Application kínálat eléggé szegényes, nagyrésze csak internethozzáféréssel működik, egy fia játék sincs rajta (2.0.1-es szoftver volt azt hiszem). Rakjunk rá valami Java-s játékot... azaz csak raknánk, ha lenne rajta Java JRE. Ciki (de majd lesz rá valamikor)

A böngészője egész elviselhető volt, bár a nagyítás funkcióra nekem valahogy nem állt rá a kezem, de a készüléket elforgatva máris szélesebb lett a képernyő. iPod funkciók is egész korrektek, bár videó lejátszásnál tapasztaltam a legtöbbet, hogy az érintőképernyő nem akarja mindig azt, amit én.

Minden rosszban van valami jó, ez sajnos fordítva is igaz. Az Apple iPhone bármennyire telefon akar lenni még mindig csak egy iPod, amivel lehet telefonálni is. Nem lehet vele MMS-t küldeni, jó persze lehet védekezni, hogy "senki sem küld mms-t", de akkor minek rá egy ilyen kamera? Akik azt mondják fényképezni, azok nem látták milyen képet csinál (korlátaihoz képest egész jót, de be kell látni, egy ilyen vékony cuccba nem fér bele egy normális fényképezőgép). 3G is van benne, de állítólag nem lehet modemként használni (ezt bevallom nem próbáltam, de a Windows is csak a fényképezőgépet ismerte fel). 16GB-os memória nagyon jó, de csak és kizárólag iTunes-sal pakolgathatunk rá zenéket és videókat, aki pendriveként akarja használni, annak sajnos fel kell törnie a készüléket (amely eléggé nevetséges ilyen árak mellett).

Az iTunes... hát mondanám, hogy halottakról jót vagy semmit. Szóval "zseniális" szoftver, amikor mpeg-et, vagy wmv-t próbáltam meg iPhone-ra konvertálni, akkor iTunes csak hallgatott, nem közölte, hogy unsupported file format vagy valami, egyszerűen nem töltötte be, majd nézett bután és várta a következő parancsot (bizonyára a pozitronagya a robotika 3 alaptörvényével nem tudta összeegyeztetni a WMV-t). Azt már meg sem merem említeni, hogy bár a konvertálás nem lockolja a programot (lehet benne klikkelgetni), és a 4 magos CPU-mat is csak 45-50%-ra terhelte, viszont amíg nem végzett a munkával, gyakorlatilag nem igazán lehetett vele semmit csinálni, annyira belassult. Az iTunes az a szoftver, ami nélkül az iPhone még egy használható kis stuff lenne, így viszont csak bosszankodik az ember.

iTunes saga: installnál elolvasod az EULA-t elfogadod, majd elindítod az iTunes-t és MEGINT AZ ARCODBA TOLJA AZ EULA-t, majd iPhone-t bedugod a gépbe szeretnéd használni ISMÉT EULA FOGAD, gondoltam regisztrálni is kéne, itt is EULA hegyek, egyszer Apple ID-re, aztán iTunes Store, aztán kéri a hitelkártya számod és akkor sírva ráklikkelsz a cancelre, és akkor végre használhatod az iPhone-t...

Szerethető ez a telefonos médialejátszó, de szerintem kicsit túl van értékelve. Divatcikk, amelyet a világ nagy divatgurujai az arcunkba tolnak, ettől leszel menő, vegyél, fogyassz! Nem a ruha teszi az embert, ahogy az iPhone sem.

2 megjegyzés:

  1. Te k0zi:) Én kötexem egy kicsit ha nembaj:)

    Appok, gamek:

    Nemtom mennyit használtad azért azt az iPhone-t. Azt mondod 2.0.1 volt rajta. 2.0 ota van appstore, amiben per pill -minnyá csak elöveszem- 915 game van, jonéhányuk free:) és amugy párezer app van kb a store-ban. De ha ez nem elég, akkor jailbreak, Cydia feltesz és ottvan kismillio további app, theme, game, stuff, pojpoj, minden:)

    Zenék, iTunes only:

    Nekem nincs Windozeom, se Mac-em, ergo iTunesom sincs mégis pakolom rá a zenéket böven. Be-SFTP-zek rá, és felmásolom öket szimplán, aztán telepitem Cydia-bol a dTunes nevü appot és hallgatom vele a felmásolt zenéket. mappábol. simán:) EGyébként az iTunes tényleg egy oriási nagy fostalicska:)
    Én lassan egy éve használom, de nem tudom megunni:) van rá terminalom, megy rajta az enhanced-ctorrent, meg cosmo minden át lett portolva, szal uberw00t:) Majd ma kiderül mit villant a G1-el a T-mobile, de attol félek az ilyen buzi pöcökkel pötyögtetös lesz, abbol meg a PDA-s korszakombol egy életre elég volt. Ujjal sokkal jobb:) Bár az SMS-es elírásos dolgot aláírom:) De meg lehet szokni:)

    U.I.: elbasztam a tesit, tovább csuszik a diploma:D

    üdv,
    Chris|cC

    VálaszTörlés
  2. Oh igazad van, nézem én is Appstore-t tényleg tele van stuffokkal én ott arra próbáltam utalni, hogy a mobiltelefonoknál megszokott java még nem elérhető iphone-on.

    SFTP-t azért nem próbáltam, mert először rádugtam windowsra nem tudtam rá másolni, ahogy például egy mobil hdd-re, pendrivera vagy a korábbi mp3 lejátszómra, ezért megnéztem a cucc leírását és ott az iTunest javasolta (abszolult felhasználóként álltam hozzá a dolgokhoz), egyetlen dolog amit a google segítségével találtam meg az az hogy, hogy tudok törölni például egy filmet iPhone-on (számomra kicsit ilyen fogyi megoldás, de sebaj).

    Szerintem kicsit olyan ez, mintha az Apple team kitalált volna egy kurva jó médialejátszót (iPod Touch) és utána valaki a brainstormingon benyögte: "Rakjunk bele telefont is", és akkor elkezdték belehegeszteni, aztán olyan lett amilyen :D

    U.I.: tesit sajnálom :(

    VálaszTörlés