2012. január 7., szombat

Állapotok

A cím kicsit félrevezető lehet, nem hazánk gazdasági állapotáról szeretnék most írni, bár az is megérdemelne pár keresetlen szót, hanem a játékok állapotairól. Kicsit rég volt bejegyzés, ezt most próbálom pótolni.

Aki már foglalkozott játékok programozásával, előbb-utóbb eljutott oda, hogy a játék állapotait jó lenne valahogy egységesen kezelni. Miről is van szó? Egy egyszerű játék állapottere kb így néz ki (nem fogok UML state chartot rajzolni, csak powerpointban dobok össze valamit):
Körülbelül így néz ki. A megvalósítás sem sokkal bonyolultabb, egyszerűen a játék komponenseit egységbe kell zárni, esetemben ezek a Screen osztályban valósulnak meg. Ha szétválogattuk a komponenseket és mindegyik komponens a saját Screen osztályába helyeztünk, akkor már nincs más dolgunk, mint az állapotkezelést megvalósítsuk egy ScreenManager osztályban.

Akit érdekel a Microsoft is csinált sample-t, amely ezen a linken érhető el.
Működés közben így néz ki

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése